6 dôvodov, prečo si podľa vedy nepamätáte svoje sny

Každú noc sa naša myseľ vydáva na cestu snovými krajinami, ktoré často blednú, len čo sa zobudíme. Za zatvorenými dverami našich očí sa odohrávajú fantastické scény, no ráno akoby nám spomienka na tieto dobrodružstvá pretiekla ako piesok pomedzi prsty. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo vstávate a nedokážete poskladať kúsky tých miznúcich snov? Je to len výstrednosť nášho mozgu alebo existujú hlbšie faktory, možno spojené s naším duševným zdravím? Pozrime sa na tento fenomén a spoločne objavme zvraty našej nočnej pamäti.

Účinky užívania látok

Premýšľali ste niekedy nad tým, prečo sa vám po prepitej noci alebo neskorej šálke kávy zdá, že sa vaše sny rozplynú rýchlejšie, keď sa zobudíte? Tam užívanie látky keďže alkohol a kofeín výrazne ovplyvňujú štruktúru nášho spánku. Títo dvaja vinníci narúšajú spánkový cyklus REM, fázu, počas ktorej sa nám sníva najviac. To znamená, že tieto látky môžu nielen skrátiť trvanie tejto kritickej fázy, ale aj fragmentovať náš spánok, čím sa spomienky na sny stanú prchavejšími.

Problémy, ktoré rušia noc

Nepokojné noci neznamenajú len únavu; oberajú nás aj o naše vysnívané spomienky. Poruchy ako napr spánkové apnoe a nespavosť narúšajú prirodzený spánkový rytmus. Prerušovaný spánok znamená menej času stráveného v REM fáze, a teda menšiu šancu zapamätať si sny. Tieto poruchy, ak sú chronické, vyžadujú vyhodnotenie a niekedy aj liečbu, pretože ovplyvňujú celkovú kvalitu nášho spánku a v skutočnosti aj našu schopnosť snívať.

Keď myseľ preteká: stres a úzkosť

Mozog sa nikdy úplne nevypne, a to platí najmä vtedy, keď stres a úzkosť vstúpiť na scénu. Napätie dňa často nachádza ozvenu v našich snoch, ale môže tiež zabrániť tomu, aby sme si ich zapamätali. Najmä chronická úzkosť stimuluje mozgovú aktivitu a ovplyvňuje našu schopnosť dostatočne sa uvoľniť, aby sme dosiahli fázy hlbokého spánku potrebné pre nezabudnuteľný sen.

Tiene depresie v snoch

Tam depresie má obrovský vplyv na našu celkovú pohodu, vrátane našich snov. Často sa spája s poruchami spánku, môže tiež modifikovať emocionálny obsah snov, vďaka čomu sú hustejšie, tmavšie a niekedy menej dostupné pre pamäť. Depresia môže zhoršiť schopnosť mozgu zapamätať si sny v dôsledku často narušeného a fragmentovaného spánku.

Zneužívanie návykových látok: závoj cez noc

Okrem občasného používania, chronické zneužívanie návykových látok drogy alebo alkohol vyvolávajú väčšiu amplitúdu pri zmene snovovej pamäti. Nie je nezvyčajné, že ľudia so závislosťami hlásia takmer úplnú absenciu snov, čo je fenomén, ktorý sa často zlepšuje s vytriezvením a obnovením normálnych spánkových cyklov.

V hre sú ďalšie emocionálne faktory

Pokiaľ ide o pochopenie našich snov, nemali by sme prehliadať emocionálne problémy. THE veľké emocionálne otrasy alebo úmrtie, napríklad, môže spôsobiť živé sny, ktoré si možno ťažko vybaviť, ak sa daná osoba v noci často prebúdza. Okrem toho nízka emocionálna angažovanosť alebo nedostatok záujmu o sny môžu tiež viesť k menšiemu uchovávaniu spomienok po prebudení.

Dodržujte správnu spánkovú hygienu

Zlepšiť kvalitu spánku je nevyhnutný na optimalizáciu našej schopnosti zapamätať si sny. To zahŕňa praktiky, ako je chodenie do postele v pravidelnom čase, zabezpečenie spálne napomáhajúcej spánku (tma, ticho, primeraná teplota) a vyhýbanie sa obrazovkám pred zaspávaním. Stabilná rutina pripraví myseľ a telo na noc pokojného spánku a dúfajme, že aj na nezabudnuteľné sny.

Ranné zamyslenie a denník snov

Ak sa zobudíte na chvíľu a zostanete v opare svojich snov, môže to znamenať rozdiel. Zapíšte si svoje sny zapisovanie do denníka hneď po prebudení pomáha posilňovať nervové spojenia spojené so snovými spomienkami. Okrem toho môže táto prax odhaliť opakujúce sa vzorce alebo témy a poskytnúť cenný pohľad do nášho podvedomia.

Udržujte si priaznivý stav mysle

V neposlednom rade: postoj. Riešenie spánku a snov pomocou a pozitívne myslenie podporuje lepšie zapamätanie. Pohľad na sny ako na nástroj sebapoznania a emocionálnej pohody môže zvýšiť náš záujem a schopnosť zapamätať si ich.

Pochopenie toho, prečo zabúdame na svoje sny, nás vedie na cesty, ktoré ovplyvňujú naše duševné zdravie, náš životný štýl a naše zvyky. Stáva sa cvičením sebareflexie a pozýva nás, aby sme sa starali o svoj vnútorný svet tak starostlivo, ako sa staráme o svoju bdelú realitu. Sny sú odrazom nášho duševného stavu a nášho blaha; Vážiť si ich môže odhaliť nepreskúmané aspekty nášho bytia a obohatiť naše sebaporozumenie. Urobme teda z nášho spánku živý obraz, kde každá snová spomienka je farbou pridanou do našej osobnej palety.

Photo of author
A propos de l'auteur, Alexander Mičko

Vous êtes ici : Domovská stránka » Životný štýl » 6 dôvodov, prečo si podľa vedy nepamätáte svoje sny