Ako raz a navždy skoncovať s mentálnymi hádkami?

Duševné premýšľanie sú tie opakujúce sa a rušivé myšlienky, ktoré sa nám premietajú v hlave a bránia nám naplno si užiť prítomný okamih. Je nevyhnutné naučiť sa, ako s tým skoncovať, aby ste opäť získali pokoj a pohodu. V tomto článku ponúkame niekoľko techník, ako to dosiahnuť.

Identifikácia a pochopenie mentálnych ruminácií

Predtým, ako budeme môcť účinne konať v súvislosti s našimi prežúvavkami, je dôležité ich identifikovať a pochopiť, čo ich spúšťa. Keď si uvedomíte svoje vnútorné procesy, môžete začať ovládať svoju myseľ, a tak ukončiť premýšľanie.

Definovanie mentálnych ruminácií

Duševné premýšľanie má rôzne podoby:

  • Neustále negatívne myšlienky
  • Vymyslené, často katastrofické scenáre
  • Prílišné zameranie sa na problémy bez hľadania riešení

Pochopenie spúšťačov

Niekoľko prvkov môže spustiť alebo povzbudiť duševné premýšľanie:

  • Úzkosť, stres alebo depresia
  • Nízke sebavedomie
  • Významné udalosti emocionálne nevyriešené
  • Osobné presvedčenia a nereálne očakávania

Implementujte stratégie na boj proti mentálnym rumináciám

Keď identifikujete a pochopíte svoje ruminácie, je čas zaviesť rôzne techniky na ich ovládanie a zmiznutie. Tu je niekoľko metód, ktoré vám môžu pomôcť:

Rozvíjajte všímavosť

Pravidelné praktizovanie všímavosti je účinný spôsob, ako znížiť mentálne ruminácie. Meditácia všímavosti zahŕňa venovať pozornosť pocitom v našom tele a myšlienkam bez posudzovania alebo reakcie. Táto technika nám pomáha urobiť krok späť od našich ruminácií a nenechať sa nimi uniesť.

Vyjadrite a podeľte sa o svoje myšlienky

Uviesť svoje myšlienky do slov často pomáha objasniť a upokojiť ich. Môžete sa rozhodnúť hovoriť s milovanou osobou, písať si denník alebo sa dokonca zúčastniť podpornej skupiny, aby ste sa podelili o svoje skúsenosti. Diskusia s inými ľuďmi vám tiež môže poskytnúť nové perspektívy a pomôcť vám dať svoje problémy do perspektívy.

Zamerajte sa na akciu

Tvárou v tvár mentálnym rumináciám je najlepším liekom často konať. Namiesto toho, aby ste sa zaoberali vymyslenými scenármi alebo sa trápili problémami, nad ktorými nemáte kontrolu, zamerajte sa na konkrétne kroky, ktoré môžete podniknúť na zlepšenie svojej situácie.

  1. Identifikujte problémy, o ktorých premýšľate
  2. Definujte možné riešenia a akcie
  3. Implementujte tieto akcie a vyhodnoťte ich účinnosť

Byť proaktívny vám nielen pomôže vymaniť sa z kolobehu premýšľania, ale tiež zvýši vašu sebaúctu a pocit kontroly nad svojím životom.

Urobte si pravidelné duševné prestávky

Naša myseľ potrebuje oddych a relax, aby fungovala čo najlepšie. Preto je dôležité pravidelne si dopriať chvíle oddychu, pri ktorých nebudete na nič myslieť:

  • Chôdza v prírode
  • Cvičenie relaxačnej fyzickej aktivity (joga, tai chi atď.)
  • Počúvajte upokojujúcu hudbu alebo meditujte

Tieto prestávky pomáhajú vytvárať duševný priestor, kde ruminácie nemajú miesto a prispievajú tak k ich redukcii.

Zmeňte spôsob myslenia

Koniec koncov, zastavenie mentálnych premýšľaní je o zmene spôsobu myslenia. Na tento účel môže byť užitočné spolupracovať s odborníkom na duševné zdravie, ako je psychológ, ktorý vám môže ponúknuť prispôsobené terapie (kognitívno-behaviorálnu terapiu, terapiu akceptácie a angažovanosti atď.).

Zastavenie duševných ruminácií zahŕňa rozvoj lepšieho pochopenia našich myšlienok, ako aj precvičovanie rôznych techník na ich ovládanie. Všímavosť, vyjadrovanie a zdieľanie myšlienok, konanie, duševné zlomy a zmena spôsobu, akým myslíme, to všetko sú cesty, ktoré môžeme preskúmať. Neváhajte vyhľadať pomoc od profesionála, ak to považujete za potrebné na lepšie zvládnutie vašich ruminácií.

Photo of author
A propos de l'auteur, Alexander Mičko

Vous êtes ici : Domovská stránka » Životný štýl » Ako raz a navždy skoncovať s mentálnymi hádkami?