Aký je odporúčaný počet hodín fyzickej aktivity týždenne na udržanie dobrého duševného zdravia?

V čase, keď je náš každodenný život často prerušovaný stresom a nepokojmi, Mentálne zdravie sa stala kľúčovou otázkou pre naše blaho. Celebrity vedú cestu tým, že verejne diskutujú o svojich bojoch a stratégiách na udržanie duševnej rovnováhy, pričom zdôrazňujú dôležitosť starostlivosti o tento niekedy zanedbávaný aspekt zdravia. Spomedzi týchto stratégií vyniká telesná aktivita ako silný pilier podporený štúdiami zdôrazňujúcimi jej pozitívny vplyv na redukciu symptómov spojených s depresieL‘úzkosť a tieseň emocionálne. Ale v konečnom dôsledku, koľko hodín športu týždenne je potrebných na to, aby sme si vážili tento aspekt nášho zdravia? Tento článok sa zaoberá súčasným výskumom a ponúka praktické rady pre tých, ktorí chcú obohatiť svoj život zdravou dávkou pohybu.

Terapeutické prednosti športu

Či už ide o návrat do formy alebo mentálny únik po dlhom dni, šport zďaleka nie je len spojencom našej kardiovaskulárnej kapacity. Nedávny výskum ukazuje, že fyzické cvičenie môže byť účinným liekom na nehmotné choroby Mentálne zdravie. Príznaky, ktoré súvisia s depresie a kol‘úzkosť majú tendenciu klesať u jedincov, ktorí pravidelne vykonávajú športovú aktivitu. Dokonca aj tieseň emočný nachádza úľavu v rytme zrýchleného srdcového tepu počas cvičenia. Šport teda pôsobí ako druh prirodzeného lieku, ktorý uvoľňuje endorfíny a nastoľuje harmóniu medzi telom a mysľou.

Odporúčaná dávka cvičenia pre zdravú myseľ

Koľko času by sme mali každý týždeň venovať fyzickej aktivite, aby sme skutočne pocítili psychické výhody? Veda nám ponúka číslo: 25 MET (metabolických ekvivalentov) za týždeň sa podľa nedávnej štúdie ukazuje ako účinná dávka na prevenciu symptómov depresie. Toto množstvo zodpovedá kombinácia rôznych aktivít pri premenlivej intenzite. Môžete napríklad hodinu behať (s hodnotením približne 7 METs), 2 hodiny svižne kráčať (pri 3,5 MET za hodinu) a zavŕšiť to 30 minútami tanca (s hodnotením 7,5 MET). Toto ukazuje mierne, trvalé fyzické cvičenie je viac ako len koníček, je to pilier pre udržanie vášho duševného zdravia.

Prospešné pohybové aktivity a ich intenzity

Aké aktivity si teda vybrať? Tam chodiť, prístupný pre každého a prispôsobiteľný podľa jeho harmonogramu, je výborným úvodom do aktívnejšieho životného štýlu. Zvýšením tempa sa môže rýchlo stať cvičením na spaľovanie kalórií a stres. THE jogging, zatiaľ zostáva osvedčenou klasikou na zvýšenie pulzu a zároveň prečistenie mysle. A nezabudnime na tanec, kde sa telesný prejav a emocionálne uvoľnenie spájajú, aby poskytli revitalizujúci a hravý zážitok. Každá športová prax má svoje špecifiká, ale všetky smerujú k psychickej pohode a zvýšenej odolnosti voči životným vrtochom.

Osvojte si aktívny životný štýl každý deň

Ako však môžeme zaradiť túto životne dôležitú kvótu fyzickej aktivity do nášho už aj tak nabitého rozvrhu? Tu je niekoľko pragmatických tipov: zvážte výmenu výťahov za schody a verejnú dopravu alebo auto za pešiu alebo cyklistickú, a to aj na krátke vzdialenosti. Pripojte sa k a športový klub môže vás tiež motivovať prostredníctvom sociálnej dimenzie a skupinovej emulácie, pričom do vašej praxe vnesie štruktúru a pravidelnosť. V rušných dňoch môžu byť dôležité krátke, ale intenzívne cvičenie doma. Cieľom je tvoriť návyky ktorý sa časom stane prirodzeným a neodmysliteľne spojený s vašou rutinou.

Niet pochýb o tom, že pravidelná fyzická aktivita je kľúčom k zachovaniu nášho duševného zdravia. Na základe vedeckých štúdií sa odporúča dosiahnuť okolo 25 MET za týždeň, aby ste mohli účinne bojovať proti stresu, depresii a úzkosti. Diverzifikáciu aktivít, integráciu športu do vášho každodenného života pomocou jednoduchých tipov a hľadanie potešenia z námahy tvorí víťazná trilógia zdravá myseľ v zdravom tele. Takže si zašnurujte tenisky a urobte z duševného zdravia hmatateľnú realitu, jeden krok, jeden úder, jeden tanec naraz.

Photo of author
A propos de l'auteur, Alexander Mičko

Vous êtes ici : Domovská stránka » Životný štýl » Aký je odporúčaný počet hodín fyzickej aktivity týždenne na udržanie dobrého duševného zdravia?