Chudnutie a pôžitok: sú mandle skutočne našimi spojencami pri chudnutí?

Mandle sa už dlho považujú za skvelú voľbu občerstvenia pre ľudí, ktorí si chcú udržať zdravú váhu alebo dokonca schudnúť. Je to však naozaj tak? Poďme spolu zistiť, či sú mandle skutočne spojencom pri chudnutí a ako ich možno začleniť do našej stravy, aby sme využili ich výhody.

Čo hovorí veda o mandliach a chudnutí

Niekoľko vedeckých štúdií skúmalo vplyv mandlí na reguláciu hmotnosti. A z dobrého dôvodu sú tieto malé sušené plody bohaté na živiny, vrátane vlákniny, bielkovín, zdravých tukov a antioxidantov. Toľko prospešných prvkov pre naše zdravie a našu postavu.

Sýtiaci účinok mandlí

Mandle majú nepopierateľný sýtiaci účinok vďaka obsahu vlákniny a bielkovín. V skutočnosti tieto dve živiny pomáhajú spomaliť trávenie a zaručujú trvalejší pocit sýtosti v porovnaní s potravinami s nízkym obsahom vlákniny a bielkovín. Je možné, že pravidelná konzumácia mandlí nám umožňuje postupne znižovať porcie, ktoré prijímame počas jedla, bez pocitu hladu medzi jedlami.

Kontrolovaný príjem energie

Konzumácia mandlí s mierou by nám mohla pomôcť kontrolovať náš denný energetický príjem. Mandle sú skutočne zdravším zdrojom energie ako mnohé iné sladké či slané maškrty, ktoré často obsahujú veľa prázdnych kalórií a málo živín. Je dôležité zdôrazniť, že vzhľadom na ich vysoký obsah kalórií (okolo 160 kalórií na 30 gramov) by sa nemali nadmerne užívať. Štandardná porcia 30 gramov alebo približne 20 až 25 mandlí predstavuje dobrý kompromis, ako využiť ich výhody bez prekročenia našej kalorickej kvóty.

Ďalšie zdravotné benefity mandlí

Okrem toho, že sú mandle považované za potenciálneho spojenca pri chudnutí, majú mnoho výhod pre naše celkové zdravie. Tu sú niektoré z hlavných výhod vyplývajúcich z pravidelnej konzumácie týchto malých sušených plodov:

  1. Zdravšie srdce: Vďaka nenasýteným mastným kyselinám, ktoré obsahujú (napríklad omega-9 a omega-6), majú mandle priaznivé účinky na naše kardiovaskulárne zdravie. V skutočnosti pomáhajú znižovať hladinu zlého cholesterolu (LDL) a zároveň podporujú zvýšenie dobrého cholesterolu (HDL).
  2. Optimalizované trávenie: Vláknina prítomná v mandliach pomáha regulovať náš črevný tranzit, čím zabraňuje zápche a s tým spojeným tráviacim ťažkostiam. Okrem toho podporujú dobrú rovnováhu našej črevnej flóry.
  3. Silné kosti: Mandle sú vynikajúcim zdrojom minerálov nevyhnutných pre zdravie kostí, ako je vápnik, horčík, fosfor a draslík. Tieto prvky prispievajú k udržaniu silných a zdravých kostí.

Ako začleniť mandle do našej každodennej stravy?

Aby sme naplno využili výhody mandlí pre naše chudnutie a naše zdravie, musíme zabezpečiť, aby sme ich do nášho jedálnička zaraďovali pestrým a vyváženým spôsobom. Tu je niekoľko jednoduchých a chutných nápadov, ako jesť mandle každý deň:

  • Raňajky: Do misky s prírodným jogurtom alebo tvarohom zakomponujte hrsť drvených mandlí spolu s čerstvým ovocím.
  • Ako občerstvenie: Uprednostnite radšej primeranú porciu mandlí na prírodno ako balíček lupienkov alebo presladenú čokoládovú tyčinku plnú prázdnych kalórií.
  • V našich hlavných jedlách: Pridajte do našich šalátov niekoľko jemne opečených strúhaných mandlí, aby ste dodali chrumkavosť, alebo vytvorte recepty na báze mandlí, ako sú vegetariánske hamburgery s mandľami a koralovou šošovicou.
  • Ako dezert : Pre nádych sladkosti bez komplexov sa rozhodnite pre recepty s použitím mandľového prášku, ako sú lahodné finančníky. Nasekanými mandľami môžeme posypať aj jogurtový koláč alebo ovocný šalát.

Ak sa teda mandle konzumujú s mierou a inteligentne začleňujú do vyváženej stravy, môžu byť v skutočnosti našimi spojencami pri chudnutí. Okrem toho ponúkajú mnoho ďalších výhod pre naše celkové zdravie a pohodu. Tak prečo si ich teraz neprisvojiť?

Photo of author
A propos de l'auteur, Alexander Mičko

Vous êtes ici : Domovská stránka » Životný štýl » Chudnutie a pôžitok: sú mandle skutočne našimi spojencami pri chudnutí?