Táto diéta chráni vaše srdce aj mozog, poznáte to?

Vedeli ste, že je možné prijať špecifickú diétu, ktorá sa postará o vaše srdce a mozog? V tomto článku vám predstavujeme diétu založenú na šošovici, ovocí, kuracích prsiach a keli, ktorá vás určite prekvapí svojimi nutričnými vlastnosťami. Sledujte nás, keď objavíme tento výživový program, ktorý vám pomôže zachovať si zdravie a zabezpečiť správne fungovanie vašich životne dôležitých orgánov.

Princípy kardio-cerebrálnej diéty

Tento režim je založený na a zdravá a vyvážená strava, uprednostňuje potraviny, ktoré sú prospešné pre vaše srdce a mozog. Zameriava sa na zníženie rizika kardiovaskulárnych a neurodegeneratívnych ochorení a zároveň pomáha udržiavať alebo zlepšovať váš celkový zdravotný stav. Tu sú niektoré z kľúčových princípov tohto programu:

  • Zníženie nasýtených tukov : vyhýbajte sa potravinám s vysokým obsahom nasýtených tukov, ako sú tučné mäso, mastné mliečne výrobky a spracované priemyselné jedlá;
  • Zvýšená spotreba vlákniny : jedzte viac zeleniny, ovocia, strukovín, celozrnných výrobkov a semien, aby ste podporili dobré trávenie a znížili hladinu zlého cholesterolu;
  • Chudý proteín : rozhodnite sa radšej pre kvalitné zdroje bielkovín, ako je kuracie mäso, ryby a strukoviny, než pre červené mäso;
  • Omega 3 : konzumujte potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, ako sú ryby, orechy a semená na podporu kardiovaskulárneho a mozgového zdravia;
  • Vitamíny a minerály : zabezpečte denný príjem základných vitamínov a minerálov, ako je vápnik, vitamín D, vitamín B12 a horčík, ktoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie srdca a mozgu.

Kľúčové potraviny tejto diéty

Keď dodržiavate tento diétny program, odporúča sa niekoľko potravín najmä pre ich prínos pre vaše srdce a mozog. Medzi týmito vlajkovými produktmi nájdeme najmä:

  1. THE šošovica, ktoré sú výborným zdrojom vlákniny, bielkovín a železa. Pomáhajú znižovať hladinu zlého cholesterolu a predchádzať anémii, pričom dodávajú energiu a trvalý pocit sýtosti;
  2. THE ovocienajmä tmavo sfarbené bobule (černice, maliny, čučoriedky atď.) a slivky, ktoré sú bohaté na ochranné antioxidanty pre mozgové bunky a cievy;
  3. THE kuracie prsiaktorý je zdrojom chudých bielkovín s nízkym obsahom nasýtených tukov a zároveň je bohatý na vitamíny skupiny B nevyhnutné pre správne fungovanie nervového systému;
  4. THE kapustnicazelená listová zelenina plná základných živín (vitamíny A, C, K, vápnik, horčík) a antioxidantov pre optimálne zdravie srdca a mozgu.

Šošovica: rôzne odrody na rôzne potešenie

Šošovica je vo viacerých odrodách s rôznymi farbami a príchuťami, ako napr zelená šošovicatam koralová šošovica alebo dokonca šošovica beluga. Neváhajte ich pravidelne zaraďovať do jedál v podobe šalátov, polievok, prívarkov, či dokonca pyré.

Ovocie: nápady na chutné a výživné občerstvenie

Ak chcete naplno využiť výhody ovocia na vaše srdce a mozog, začleňte ich do svojej každodennej stravy. Tu sú nejaké návrhy:

  • Vychutnajte si smoothie s rozmixovaným ovocím a prírodným jogurtom na rýchle a vitamínmi nabité raňajky;
  • Ovocné a zeleninové šaláty ozdobte niekoľkými kockami ananásu, hrsťou malín alebo plátkami broskyne;
  • Rozhodnite sa pre zdravú maškrtu z čerstvého hrozna a mandlí.

Kuracie prsia: varenie a príloha k chutným jedlám

Existujú rôzne spôsoby, ako variť a sprevádzať kuracie prsia, aby ste využili ich výhody a zároveň si ich vychutnali. Tu je niekoľko nápadov:

  • Kuracie prsia grilujte v rúre, na grile alebo na nepriľnavej panvici bez pridania tuku;
  • Pridajte aromatické bylinky a korenie na zvýraznenie ich chuti (tymián, bazalka, kari atď.);
  • Podávajte ich s dusenou zeleninou, pestrým šalátom alebo zmesou celozrnných obilnín.

Kel: príprava a originálne recepty, aby vás to nikdy neomrzelo

Kel môžeme konzumovať surový, dusený, dusený alebo dusený. Aby ste naplno využili jeho nutričné ​​výhody, uvádzame niekoľko odporúčaní:

  • Urobte si masírovaný kel šalát s vinaigrette z citrónovej šťavy, olivového oleja a medu;
  • Zmiešajte listy kelu s ovocím a vytvorte lahodné zelené smoothie;
  • Uvarte a pridajte do zeleninových jedál, cestovín alebo rizota.

Ako ste už pochopili, kardio-cerebrálna diéta je založená na vyváženej strave zloženej z potravín, ktoré podporujú správne fungovanie srdca a mozgu. Uvádzaním princípov tohto programu do praxe a pravidelným zaraďovaním kľúčových potravín ako šošovica, ovocie, kuracie prsia a kel do svojho jedálnička si pomôžete udržať si zdravie a znížiť riziko kardiovaskulárnych ochorení a neurodegeneratívnych ochorení.

Photo of author
A propos de l'auteur, Alexander Mičko

Vous êtes ici : Domovská stránka » Životný štýl » Táto diéta chráni vaše srdce aj mozog, poznáte to?