Tento bežný zvyk vážne poškodzuje spánok, odhalil ho zdravotník

Aj keď všetci túžime po pokojnom spánku, niekedy je ťažké odolať volaniu pohára vína alebo piva predtým, ako sa vydáte späť do náručia Morphea. Zdravotník však dvíha závoj na a bežný zlozvyk čo zákerne kazí kvalitu našich vzácnych hodín spánku. V tomto článku sa budeme zaoberať málo známym vplyvom konzumácie alkoholu na spánok a poskytneme tipy na minimalizáciu jeho rušivých účinkov, podporené radami od Marine Ltemporela, lekárky a autorky knihy „En Forme“. Pripravte sa zistiť, ako môžu byť vaše večerné rituály kľúčom k zaslúženému odpočinku.

Alkohol, nepriateľ spánku

Relax pri drinku sa môže zdať lákavý na konci dlhého dňa, ale vedeli ste, že toto? malý nočný pôžitok má skutočne skryté náklady na váš spánok? Hoci alkohol môže uľahčiť zaspávanie, silne narúša hlboké fázy spánku, práve tie, ktoré sú kľúčové pre optimálnu regeneráciu. Tým, že alkohol pôsobí ako tlmivý prostriedok na centrálny nervový systém, upravuje prirodzený rytmus spánku a môže spôsobiť nočné prebúdzanie, ako aj pocit únavy po prebudení, ďaleko od očakávaného upokojujúceho účinku.

Následky na tele

Vplyv alkoholu na spánok presahuje len kvalitu odpočinku. Metabolizmus alkoholu, ktorý môže prebiehať počas dvoch hodín, spôsobuje výraznú stratu vody a preto a dehydratácia. Ten môže zvýšiť frekvenciu prebúdzania sa v noci, aby sa šiel napiť alebo ísť na toaletu, čím sa spánok ešte viac fragmentuje. Takže konzumácia alkoholu, ktorá vás ani zďaleka neuspáva do pokojného spánku, môže v skutočnosti spustiť začarovaný kruh, ktorý poškodzuje kvalitu aj kvantitu vášho spánku.

Tipy na zachovanie kvalitného spánku po požití alkoholu

Našťastie existujú tipy na pokojný spánok aj po vychutnaní si drinku. Prvý pozostáva z obmedziť konzumáciu alkoholu pred spaním. Ak si predsa len chcete dopriať, rozhodnite sa pre nápoje s nízkym obsahom alkoholu a dbajte na to, aby ste pili dostatok vody. Aby ste predišli následkom dehydratácie, odporúča sa zostať dobre hydratovaný počas celého dňa. Dodržiavanie týchto jednoduchých tipov môže znamenať veľký rozdiel v dosahovaní kvalitnejšieho spánku.

Nakoniec je dôležité si uvedomiť, že naše nočné návyky sú často zakorenené a môže byť ťažké ich zmeniť. Pochopením vplyvu alkoholu na náš spánok a pohodu však môžeme podniknúť kroky informované rozhodnutia na zlepšenie nášho celkového zdravia. Takže, keď budete nabudúce zvažovať, že si pred spaním dáte pohárik, myslite na vzácne hodiny pokojného spánku, ktoré by ste namiesto toho mohli uprednostniť.

Photo of author
A propos de l'auteur, Alexander Mičko

Vous êtes ici : Domovská stránka » Životný štýl » Tento bežný zvyk vážne poškodzuje spánok, odhalil ho zdravotník