Tu je návod, ako efektívne cvičiť počas menštruácie

Premýšľanie o fyzickom tréningu často zahŕňa víziu dôslednosti a intenzity. Tajomstvom efektívnejšej a príjemnejšej športovej aktivity však môže byť prístup šitý na mieru, vo fáze s menštruačným cyklom. Začlenenie hormonálnych výkyvov do vašej cvičebnej rutiny nie je len o pohodlí; je tiež zárukou lepších výsledkov a pohody. Prostredníctvom tohto článku budeme skúmať ako prispôsobiť svoj tréning tak, aby fungoval v súlade s vaším cyklom a odhaľoval obdobia, ktoré vedú k trvalému úsiliu, a tie, v ktorých odpočinok naberá všetku svoju dôležitosť.

Základy tréningu prispôsobené menštruačnému cyklu

Pred ponorením do podrobností o menštruačný cyklusje nevyhnutné pochopiť dôležitosťprispôsobiť svoj tréning k týmto prirodzeným hormonálnym výkyvom. Hormóny ako estrogén a progesterón majú obrovský vplyv na energiu, svalovú silu a stav mysle. Rozpoznaním a rešpektovaním fáz cyklu môžu športovci nielen zlepšiť ich výkonnosť, ale tiež sa vyhnete frustrácii a znížite riziko zranenia. Inteligentne naprogramované tréningy vám umožňujú využiť vysokoenergetické fázy a upokojiť sa, keď telo vysiela signály únavy.

Folikulárna fáza: využitie energie a estrogénu

Tam folikulárnej fázy začína prvým dňom menštruácie a pokračuje až do ovulácie. V tomto období sa hladinyestrogén stúpanie, zvýšenie energie a motivácie. Odborníci odporúčajú využiť túto fázu na sústredenie kardio cvičenia a silnejší odpor. Toto je ideálna príležitosť na HIIT sedenia alebo dynamické silové tréningy, ktoré budú ešte efektívnejšie a prínosnejšie.

Luteálna fáza: úprava úsilia progesterónom

Po ovulácii vstúpime do luteálna fázaktorý sa vyznačuje nárastom v progesterón a pokles estrogénu, čo môže viesť k pocitom ťažkosti a menšej dostupnosti energie. Špecialisti odporúčajú zvoliť si miernejšie relácie, ktoré uprednostňujú aktivity ako pilates, jóga alebo chôdza. Tieto praktiky podporujú organizmus bez jeho preťažovania, čo dokonale zodpovedá fyzickému a hormonálnemu stavu tohto obdobia.

Výhody aktivít s nízkou intenzitou a kardio na cykle

Pri nedostatku energie počas menštruačný cyklusškolenie nízka intenzita môže byť mimoriadne prospešné. Tieto aktivity, ako je plávanie alebo bicyklovanie v miernom tempe, podporujú krvný obeh bez toho, aby telo príliš zaťažovali. Zvlášť prospešné sú na zmiernenie symptómov ako sú kŕče resp predmenštruačný syndróm (PMS). Okrem toho sa uvoľňuje mierne kardio cvičenie endorfíny a nejaké dopamínneurotransmitery, ktoré zlepšujú náladu a bojujú proti emocionálnemu nepohodliu.

Budujte svaly napriek hormónom: Odporúčané odporové cvičenia

Cvičenie aj počas chúlostivejších fáz cyklu odpor majú svoje miesto. Pri vhodnom prispôsobení, ako je redukcia hmotnosti alebo tréningového objemu, pomáhajú udržiavať svalovú silu a hustotu kostí. Cvičenie s vlastnou váhou, cvičenie s pásmi alebo stroje s riadenou záťažou sú skvelé možnosti, ako zostať aktívny a zároveň rešpektovať signály tela.

Bojujte proti symptómom menštruačného cyklu prostredníctvom športu

Šport sa stáva cenným spojencom pre zmierniť príznaky spojené s menštruačným cyklom. Mnoho žien uvádza zníženie PMS a menštruačných bolestí po pravidelnej fyzickej aktivite. Šport priaznivo pôsobí na krvný obeh, uvoľňuje svalové napätie a udržiava hormonálnu rovnováhu, čím ponúka lepšiu kvalitu života v tomto období.

Keď sa priblížime k posledným častiam tohto osvetlenia natréning počas menštruačného cyklu, je jasné, že počúvanie svojho tela a odpočinok sú rovnako dôležité ako samotná aktivita. Dobre zvládnuté obdobia na zotavenie pomáhajú doplniť energiu a predchádzať vyčerpaniu. Rozhodujúce je neignorovať únavu a dopriať telu potrebný čas na regeneráciu.

Prijať a vyvážená cvičebná rutina nie je obmedzený na inteligentný tréning podľa menštruačného cyklu; je to aj otázka globálneho prístupu k blahobytu a zdraviu. Udržateľná fyzická prax zahŕňa vhodnú stravu, dostatočný spánok a zvládanie stresu. Budovanie vyváženého aktívneho života, berúc do úvahy hormonálne zmeny, vám nielen pomáha cítiť sa lepšie na dennej báze, ale tiež zvyšuje šance na udržanie zdravej rutiny.fyzické cvičenie z dlhodobého hľadiska.

Photo of author
A propos de l'auteur, Alexander Mičko

Vous êtes ici : Domovská stránka » Životný štýl » Tu je návod, ako efektívne cvičiť počas menštruácie