Vyvážená strava: aké potraviny sú najbohatšie na prebiotiká, ktorým by sme mali dať prednosť?

V tomto článku vám predstavujeme potraviny najbohatšie na prebiotiká že by ste mali uprednostňovať udržiavanie vyváženej stravy a podporu dobrého trávenia. Prebiotiká sú nestráviteľné vlákniny, ktoré vyživujú dobré baktérie v našom tráviacom systéme. Tieto prospešné baktérie hrajú zásadnú úlohu pri udržiavaní nášho celkového zdravia. Takže, aké sú tieto zdroje prebiotík, ktoré by ste mali zahrnúť do svojho jedálnička? Pozrite si náš zoznam nižšie.

Listy púpavy: prekvapivý zdroj prebiotík

Málo známy pre svoje nutričné ​​bohatstvo, listy púpavy sú skutočne výborným zdrojom prebiotík. Obsahujú najmä inulín, rozpustnú vlákninu, ktorá stimuluje rast prospešných baktérií, ako sú bifidobaktérie a laktobacily. Ak chcete využiť ich výhody, môžete surovú púpavu zakomponovať do svojich šalátov alebo ju pripraviť na pare ako inú listovú zeleninu.

Topinambur: hľuza s viacerými prednosťami

Topinambur, tiež známy ako topinambur, je hľuza, ktorej popularita v kulinárskom svete neustále rastie. A to z dobrého dôvodu: je nielen chutné, ale aj bohaté na prebiotiká! Rovnako ako púpava, aj topinambur obsahuje veľké množstvo inulínu, ktorý je prospešný pre naše črevné baktérie. Okrem toho topinambur ponúka ďalšie živiny nevyhnutné pre naše zdravie, ako je vitamín C a draslík.

Ako variť topinambur?

Jeruzalemský artičok sa môže konzumovať surový alebo varený. Môžete ho pridať napríklad do šalátov, variť v rúre, opekať na panvici alebo dokonca integrovať do polievok a pyré. Pre zachovanie nutričných vlastností sa však vyvarujte vareniu pri vysokej teplote alebo dlho.

Koreňová zelenina bohatá na prebiotiká

Veľmi dobrým zdrojom prebiotík sú aj niektoré koreňové zeleniny. Medzi nimi sú tie, ktoré si zaslúžia osobitnú zmienku:

  1. Paštrnák : Táto zabudnutá zelenina je plná oligofruktózy, vlákniny, ktorá podporuje rozvoj prospešných baktérií v našom tráviacom systéme. Je tiež bohatý na vitamíny a minerály, ako je draslík, vitamín C a vitamín K.
  2. Čierna reďkovka : Táto koreňová zelenina má jemne korenistú chuť a ponúka pekné množstvo prebiotík. Okrem toho obsahuje antioxidanty, ktoré pomáhajú chrániť bunky tela pred poškodením spôsobeným nestabilnými molekulami nazývanými voľné radikály.

Zelené banány, ovocná možnosť pre milovníkov prebiotík

THE zelené banány, menej sladké ako ich zrelé náprotivky, sú tiež bohaté na prebiotiká. Predovšetkým obsahujú rezistentný škrob, druh vlákniny, ktorá odoláva tráveniu v tenkom čreve a stáva sa fermentovateľnou, keď sa dostane do hrubého čreva. Ďalšou výhodou zelených banánov je, že majú nižší glykemický index (GI) ako zrelé banány, čo z nich robí atraktívnu voľbu pre ľudí s cukrovkou alebo ľudí, ktorí chcú kontrolovať hladinu cukru v krvi.

Ako jesť zelené banány?

Zelené banány môžete jednoducho jesť vo forme čipsov (sušené alebo dehydrované), začleniť ich surové do smoothies alebo ich uvariť ako s koreňovou zeleninou. Múka zo zeleného banánu, dostupná v niektorých bio obchodoch alebo online, je tiež dobrou možnosťou, ako obohatiť vaše kulinárske prípravky o prebiotiká.

Myslite aj na fermentované potraviny, priateľov prospešných baktérií

Hoci fermentované potraviny nie sú priamym zdrojom prebiotík, stále majú svoju úlohu v rovnováhe našej črevnej flóry. V skutočnosti, fermentované potraviny prírodný jogurt, kyslá kapusta, kimchi a kefír obsahujú probiotiká, teda živé baktérie prospešné pre naše trávenie. Pravidelná konzumácia fermentovaných potravín preto pomáha udržiavať priaznivé prostredie pre naše dobré baktérie.

Pestrá a vyvážená strava je kľúčom k dobrému zdraviu čriev

Aby ste optimalizovali výhody potravín bohatých na prebiotiká, nezabudnite obmieňať zdroje: listy púpavy, topinambur, koreňová zelenina, zelené banány… Každý z nich poskytuje špecifickú vlákninu, ktorá vyživuje rôzne kmene prospešných baktérií prítomných v našom tráviacom systéme. . A vyvážená a diverzifikovaná stravaspojený s pravidelnou konzumáciou fermentovaných potravín, je preto najlepšou stratégiou na zaručenie dobrého zdravia čriev.

Photo of author
A propos de l'auteur, Alexander Mičko

Vous êtes ici : Domovská stránka » Životný štýl » Vyvážená strava: aké potraviny sú najbohatšie na prebiotiká, ktorým by sme mali dať prednosť?